Copyright © 2018 Home - dGg3bmRlcmlubw

Zapisz się na Jubileuszowy Zjazd Absolwentów

British Culture Course for Teachers of English

Na przełomie czerwca i lipca 2016 uczestniczyłam w doskonałym 1-tygodniowym kursie British Culture Course for Teachers of English. Celem kursu było podniesienie umiejętnościjęzykowych i metodycznych, a przede wszystkim zgromadzenie szerokiej bazy materiałów autentycznych, których wykorzystanie na zajęciach z młodzieżą było jednym z założeń kursu. Wzbogacenie wiedzy na temat kultury brytyjskiej i jej wykorzystanie w nauczaniu języka angielskiego było drugim filarem szkolenia. Program został opracowany przez szkołę językową Language Link Bloomsbury Branch i jest doskonałą pomocą dla nauczycieli języka angielskiego.

  Uczestników kursu było zaledwie czterech (Niemka, Słowenka i dwie Polki), co stanowiło niewątpliwy atut, a biorąc pod uwagę fakt, że opiekowało się nami aż dwóch trenerów, mogę wręcz mówić o luksusie. Londyn zaskakuje, a Londyńczycy jeszcze bardziej. Nic więc dziwnego, że i struktura kursu i prowadzący byli również cudownym zaskoczeniem. Po godzinnym wprowadzeniu i zapoznaniu się ze szkołą i uczestnikami kursu (co było pierwszym, jedynym i ostatnim elementem przypominającym tradycyjny kurs), wyszliśmy zwiedzać dzielnicę, w której była położona szkoła i jak się okazało na pierwsze zajęcia w terenie. David i Francis okazali się przesympatycznymi gawędziarzami, skarbnicami ciekawostek i historycznych anegdot. Naszemu zaskoczeniu nie było końca, kiedy okazało się, że w kolejnym dniu zajęcia będą się odbywały w Albert & Victoria Museum. A tak naprawdę każdy kolejny dzień kursu spędzimy w innym miejscu, często dalekim o miejsc znanych turystycznie, a przez to dodatkowo ciekawym. I tak, szkoła, w której jak sobie wyobrażałam, spędzę pięć kolejnych dni i będę słuchała siedmiogodzinnych wykładów, stała się tylko mglistym incydentem w czasie tego tygodniowego londyńskiego pobytu. Następne dni przynosiły kolejne niespodzianki i moc doznań, doświadczeń i niocenionych materiałów dydaktycznych.   Zajęcia przeplatały się z niustannymi porównaniami naszych doświadczeń z „kontynentu” do tych nowych „wyspiarskich” i zarówno Laura (Słowenka), Jessica (Niemka) jak i ja byłyśmy zadziwione niesłychaną odmiennością Brytyjczyków od reszty Europejskiej Wspólnoty i ich niegroźnymi „dziwactwami”. Jednocześnie zdałyśmy sobie sprawę jak wiele łączy nasze narody. Wspólnie próbowaliśmy przeanalizować przyczyny BrExitu i jego możliwe konsekwencje dla reszty Europy i samych Brytyjczyków.

Te niezwykle ciekawie prowadzone zajęcia wprowadzały nowe słownictwo, aktywizowały nasze mówienie i dostarczały nowych pomysłów na prowadzenie zajęć i nauczanie języka angielskiego z wykorzystaniem elementów kultury brytyjskiej. Moje umiejętności językowe zostały podszlifowane, a baza materiałów dydaktycznych  rozrosła się.

Nie mogę nie wspomnieć o mojej fantastycznej grupie koleżanek z pracy, które w tym samym czasie uczestniczyły w kursie językowym w innej szkole. Z paniami Violą Wacowską, Donatą Mieloch, Marzeną Łodzińską i Marią Krawczyk spędzałyśmy cudowne popołudnia spacerując po Londynie i chłonąc jego atmosferę, wielokulturowość, historię i sztukę wyglądającą zza każdego rogu ulicy. Jak to jeden z brytyjskich pisarzy napisał: ‘When you are tired of London, you are tired of life.’ Po tej wizycie i tak fantastycznym kursie nie mogę się z tym nie zgodzić.

Anna Kowalczyk

 

 DSC 0405

IMG 20160701 122432

f m